Otkriveno jezero staro 14 miliona godina?

vostok
Ruski naučnici koji na Južnom polu rade na otkopavanju najstarijeg podzemnog jezera na Zemlji primorani su da zaustave kopanje samo 30 metara od površine jezera. Zbog početka antarktičke zime otkopavanje se nastavlja tek u decembru….

Stanica Vostok, koja se nalazi iznad istoimenog jezera, mesto je gde je zabeležena najniža temperatura na Zemlji, tačnije -89.2 °C i to 21. jula 1983. Zbog tako niskih temperatura naučni tim koristi kerozin kako bi sprečio zaleđivanje otvora dubokog 3750 metara. Ali, upravo korišćenje kerozina pokrenulo je rasprave u naučnoj zajednici.

Naučnoj se pribojavaju da bi kerozin mogao uništiti organizme koje nastanjuju jezero i isprljati vodu staru milione godina. ‘Rusko korišćenje sredstava protiv zamrzavanja moglo bi uništiti upravo one mikroorganizme koje oni pokušavaju otkriti’, objavila je na svojim službenim stranicama Antarktička i južnookeanska naučna koalicija, a prenosi Popsci.com.

Jezero Vostok privlači posebnu pažnju zbog svoje sličnosti sa Europom i Enceladusom, zaleđenim satelitima Jupitera i Saturna, i činjenice da krije tajne života iz perioda Miocena. Do otkrića jezera, koje zahvaljujući velikom pritisku i dubini zadržava formu tečnosti, došlo je 1993. godine.

Оставите одговор